Top Ad unit 728 × 90

10 elementów diety, które pomogą chronić Twoje serce

Zdrowa dieta jest kluczem dla utrzymania serca w zdrowiu. Oto 10 elementów diety, które pomogą chronić Twoje serce:

Łosoś

Ta ryba jest często wskazywana, ponieważ zawiera dużo kwasów omega-3, pomocnych w profilaktyce zakrzepów, utrzymania dobrego przepływu krwi w całym organizmie, a także obniżających trójglicerydy, przyczyniające się do chorób serca. Według American Heart Association, należy dążyć do spożywania przynajmniej dwóch porcji (po ok. 100 g) tłustych ryb tygodniowo.

Orzechy

Orzechy włoskie, migdały, orzechy nerkowca czy pistacje są kolejnym dobrym i ekonomicznym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Naukowcy twierdzą, że podjadanie na około 150 gramów orzechów tygodniowo pomaga chronić serce przed chorobami.

Beztłuszczowe mleka lub jogurty

Produkty mleczne są bogate w potas, co pozwala na obniżenie ciśnienia krwi. Beztłuszczowy lub niskotłuszczowy nabiał nie dostarczy też zbyt wiele nasyconych tłuszczów - znanego czynnika podnoszącego poziom cholesterolu.

Maliny

Spożywanie pełnych przeciwutleniaczy, błonnika i witaminy C malin i innych owoców jagodowych to smaczny sposób na obniżenie ryzyka chorób serca i udaru mózgu.

Ciecierzyca

Niech żyje humus! Ciecierzyca znana fanom zdrowej żywności. To fantastyczne źródło rozpuszczalnego błonnika znanego z obniżania poziomu "złego" cholesterolu (LDL).

Owsianka

Owies zawiera włókna beta-glukanu, który pomaga obniżyć poziom LDL. Zaledwie półtorej filiżanki płatków owsianych to wszystko, czego potrzeba, by nieco obniżyć poziom "złego" cholesterolu.

Awokado

Owoce te zawdzięczają swą kremową konsystencję obecności "dobrych" tłuszczów pomagających również obniżyć poziom LDL i posiadających funkcję przeciwzapalne, chroniące tętnice.

Oliwa z oliwek

Jest podstawą diety śródziemnomorskiej, uważaną za zdrową alternatywę dla masła, margaryn i innych olejów. Spożywając oliwę z oliwek ograniczamy spożycie tłuszczów nasyconych, podnoszących LDL, który powoduje gromadzenie się tłuszczu wewnątrz tętnic.

Ciemna czekolada

Tak ... czekolada jest na tej liście! Ziarna czekolady są bogate we flawanole, które pomagają obniżyć ciśnienie krwi, zapobiegają powstawaniu zakrzepów. Przeciwutleniacze w czekoladzie spowalniają przyklejanie się do ścian tętnic "złego" cholesterolu.

Winogrona

Resweratrol, który znajdziemy w winogronach, przyczynia się do zdrowia serca, ponieważ zapobiega zlepianiu i zbijaniu się płytek krwi, co stanowczo zmniejsza ryzyko powstania zakrzepów i zapobiega uszkodzeniu naczyń krwionośnych serca.

Jeśli nie masz dostępu do wymienionych produktów, bądź po prostu ich nie lubisz, możesz skorzystać z dobrodziejstw suplementacji. Szczególnie polecanymi są tutaj: ProArgi-9+, Mistify i Omega-3. Suplementy nie zastąpią zdrowej, zbilansowanej diety ale mogą pomóc w zachowaniu zdrowia. A przecież o to nam wszystkim chodzi.

3 komentarze:

  1. Polecam ProArgi 9 razem z Omega-3. Rezultaty wspaniałe. Suplementy Synergy są naprawdę wyjątkowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wszystko jesteśmy w stanie dostarczyć z pożywieniem, zwłaszcza jeśli chcemy osiągnąć efekt oczyszczający, nawet tylko jednorazowy. W ogóle sama dieta to za mało. Potrzeba ruchu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna ta nowa odsłona strony Synergy Club! :)

    OdpowiedzUsuń

Synergy Club - Niezależny Dystrybutor Synergy WorldWide Polska © 2017. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.