Top Ad unit 728 × 90

Działanie witaminy D

Układ kostny
Witamina D ma istotny wpływ na metabolizm kości. Niedobór u dorosłych wywołuje bóle kostne i osteoporozę. Witamina pomaga też w zwalczaniu próchnicy przez układ odpornościowy, aktywując białka obronne.

Układ nerwowy i mięśniowy
Witamina D ma pozytywny wpływ na układ mięśniowy i nerwowy. Pozwala zwiększyć masę mięśniową i siłę mięśni. Regeneruje neurony. Niedobór prowadzi do mialgii i miopatii. Wykazano również związek między stężeniem witaminy D we krwi a zaburzeniami snu.

Układ immunologiczny
Witamina D ma działanie immunomodulujące i pośrednio przeciwbakteryjne. Badania wykazały, że suplementacja D u osób z cukrzycą typu 2 poprawia wydzielenie insuliny i tolerancję glukozy. Witamina wspomaga też komórki szpiku kostnego pełniące funkcje obronne.
W stwardnieniu rozsianym braki witaminy D powodują zaostrzenie objawów choroby. Wyższy poziom witaminy we krwi zmniejsza ryzyko zachorowania na SM.
Według badań przeprowadzonych na 17 tys. osób wyższy poziom witaminy D nie wpływa co prawda na całkowitą liczbę zgonów z powodu raka, ale osoby z wyższym poziomem ponoszą mniejsze ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.
Po przeanalizowaniu 18 wyników badań, w których łącznie wzięło udział 57 tys. ludzi okazało się, że wśród przyjmujących witaminę D w średniej dawce 528 j.m. śmiertelność zmalała o około 7%.
Niektóre badania pokazują, że witamina D może zmniejszyć ryzyko zachorowań na grypę. Sezonowa zmienność poziomu witaminy D (wywołana zmiennością nasłonecznienia) wiąże się także z sezonowością zapadania na tę chorobę.

Układ krążenia
Niedobór witaminy D wpływa pośrednio na ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego i niewydolności serca.

Układ rozrodczy
Witamina D oddziałuje na układ rozrodczy zwiększając spermatogenezę i rozrodczość.

Działania metaboliczne
Witamina stymuluje zdolność do regeneracji wątroby.

Źródło: wikipedia.pl

Witamina D jest jednym ze składników ProArgi 9 Plus. Jedna saszetka zaspokaja 100% dziennego zapotrzebowania organizmu.

1 komentarz:

  1. Za dużo siedzimy w domach, bez słońca i dlatego mamy niedobory wit. D. Ale co zrobić, jeśli słońce potrafi też nieźle zaszkodzić? Poza trym jesienią, zimą i tak go nie ma, więc warto suplementować witaminę D.

    OdpowiedzUsuń

Synergy Club - Niezależny Dystrybutor Synergy WorldWide Polska © 2017. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.